روسیه به واکسن کرونا دست یافت

۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۶ کد : ۱۲۸۵ اخبار راهبردی اخبار بین المللی اخبار پزشکی
تعداد بازدید:۱۶۳۰
روسیه به واکسن کرونا دست یافت

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه (۲۱ مرداد ۱۳۹۹) اعلام کرد: «روسیه برای اولین بار در جهان به واکسن کرونا دست یافته است.» پوتین افزود: «روسیه نخستین کشور جهان است که موفق به ثبتِ واکسن کرونا شده ات.»

نخستین واکسن کووید -۱۹ روسیه به طور مشترک از سوی مؤسسۀ تحقیقاتی گامالیا و وزارت دفاع روسیه تولید و آزمایش‌هایِ بالینی آن در روز ۱۸ ژوئن آغاز شد که همۀ ۳۸ داوطلب آن در برابر این بیماری ایمنی یافتند. خبرگزاری آسوشیتدپرس از مسکو نیز گزارش داد که پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده است که واکسن کرونا روسیه ثبت شده است و دختر وی نیز جزء کسانی است که این واکسن به وی تزریق شده است و حال وی خوب می‌باشد. پوتین افزود: «این واکسن در اثنای آزمایش‌ها، عملکردِ مطلوبی داشته و در برابر ویروس کرونا ایمنی پایدار ایجاد می‌کند.»

این اقدام در حالی که آخرین مراحل پزشکی برایِ تأیید کیفیت و عملکرد واکسن طی می‌شود، زمینه را برای مایه‌کوبیِ سراسری فراهم می‌کند. سرعت روسیه برای تأیید و استفاده از این واکسن، نشان‌دهندۀ عزم مسکو برای پیروزی در نبردِ تولید نخستین واکسن ویروس کرونا در جهان است.

۲۰ کشور واکسن روسی را پیش خرید کردند

مسکو اعلام کرده است که تاکنون بیست کشور، مجموعاً یک میلیارد دوز از واکسن کرونای ساخت روسیه را سفارش داده‌اند. «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه (۲۱ مرداد ۱۳۹۹) رسماً با امضای مجاز بودنِ زدن واکسن کرونای ساخت روسیه، آن را برایِ استفادۀ عموم قانونی کرد.

تولید صنعتی واکسن ماه سپتامبر آغاز می شود

منابع رسمی روسیه روز سه‌شنبه اعلام کردند که واکسن روسیه برای کرونا به یاد نخستین ماهواره‌ای که اتحاد جماهیر شوروی سابق به فضا پرتاب کرد‏، «اسپوتنیک» نامگذاری شد. این منبع رسمی اعلام کرد تولیدِ صنعتی واکسن روسیه از ماه سپتامبر (شهریور ماه ۱۳۹۹) آغاز می‌شود.

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

کلید واژه ها: پوتین کرونا


نظر شما :